Overslaan naar inhoud

Datalogger installeren op betalende professionele Tempro Easylog Cloud

Installatie en configuratie van uw datalogger op de betalende professionele Tempro Easylog Cloud


Heeft u een EL-WIFI datalogger en een professionele Tempro Cloud-licentie aangekocht?

Volg onderstaande stappen om uw datalogger correct te installeren en configureren.

1. Aanmaken van uw Tempro Cloud-account

Om in te loggen op de professionele Tempro EasyLog Cloud, heeft u een betalend account nodig.

Vul hiervoor het set-up formulier in  Zodra wij uw ingevuld formulier ontvangen, maken wij uw persoonlijke cloudomgeving aan.

U ontvangt vervolgens een activatie-e-mail om uw account te bevestigen en te activeren.

Belangrijk:

Maak geen account aan op de standaard EasyLog Cloud van Lascar.

De Tempro Cloud is een afzonderlijk professioneel platform.

2. Installatie via smartphone

Voorbereiding

Zorg ervoor dat:

  • er een WiFi-netwerk (802.11b/g/n, 2.4GHz) beschikbaar is;
  • het netwerk beveiligd is met WPA/WPA2 PSK;
  • u het correcte WiFi-wachtwoord kent (geen spaties of speciale tekens);
  • TCP-poort 14354 openstaat voor uitgaand verkeer.

    In bedrijfsnetwerken kan het nodig zijn dat uw IT-beheerder deze poort openzet.

Download vervolgens de Tempro EasyLog App via:

  • Google Play Store
  • Apple App Store


3. Stappenplan installatie via smartphone

  1. Schakel mobiele data uit op uw smartphone (4G/5G).
  2. Open de Tempro EasyLog App.
  3. Log in met de accountgegevens die u van Tempro ontving:
    • E-mailadres: het adres dat u doorgaf bij registratie
    • Wachtwoord: Welkom01
  4. Klik linksboven op de drie horizontale streepjes (menu).
  5. Kies “Setup Device” (apparaat instellen).
  6. Selecteer "WiFi sensor".
  7. Volg de verdere stappen op het scherm.
  8. Na de installatie verschijnt uw logger bij “New Devices”.
    U kunt deze nu op de gewenste locatie plaatsen.

4. Inloggegevens Tempro EasyLog Cloud

5. Probleemoplossing (Troubleshooting)

Indien het niet lukt om uw logger te verbinden met de Cloud, controleer het volgende:

  • De batterij is voldoende geladen.
  • Het WiFi-signaal is sterk genoeg. Probeer eventueel dichter bij de router.
  • Voer een factory reset uit: houd de knop 26 seconden ingedrukt tot “FARS” verschijnt, en installeer opnieuw.
  • Het WiFi-wachtwoord bevat geen spaties of speciale tekens.
  • Controleer of u kunt inloggen op uw Tempro Cloud-account.
  • De logger is niet eerder op een ander account geregistreerd (indien wel, eerst verwijderen).
  • Tijdens de installatie is mobiele data (4G/5G) uitgeschakeld.
  • Herstart uw WiFi-router of modem.
  • Log uit en opnieuw in in de Tempro EasyLog App (kan ook helpen als loggers tijdelijk niet zichtbaar zijn).
  • Configureer de logger op de plaats waar hij zal blijven staan, zodat u zeker bent van het juiste WiFi-signaal (enkel 2.4GHz).
  • Controleer of uw smartphone verbonden is met hetzelfde WiFi-netwerk als de logger.

Werkt het nog steeds niet?

Probeer de installatie op een ander WiFi-netwerk of maak een mobiele hotspot aan met een andere smartphone.

Lukt het daar wel, dan ligt het probleem bij uw netwerk. Contacteer in dat geval uw ICT-verantwoordelijke.

Als de app niet reageert: log uit, sluit de app volledig af en log opnieuw in.

6. Voor bedrijven met een beveiligd netwerk

Controleer bij uw ICT-dienst of:

  • het netwerk geen MAC-filter toepast die nieuwe toestellen blokkeert;
  • het MAC-adres van de logger is toegevoegd aan de whitelist;
  • de logger toegang heeft tot internet.
Alarm instellen in Tempro Easylog Cloud