Overslaan naar inhoud

Shipments aanmaken en opvolgen met LogTag 5 GEO in LogTag Online

Werken met LogTag Online: Shipments aanmaken, beheren en opvolgen

Met het LogTag Online platform kun je eenvoudig shipments (zendingen) configureren, monitoren en analyseren met behulp van je LogTag dataloggers. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe je te werk gaat.

1. Shipment aanmaken

  1. Ga naar het tabblad Shipments onderaan het scherm.
  2. Klik linksboven op Create Shipment.
  3. Selecteer een bestaande shipment profile of klik op Next om verder te gaan zonder profiel.
  4. In de shipment wizard geef je:
    • Een naam aan de shipment
    • De herkomstlocatie (met naam en adres)
    • De bestemmingslocatie (met naam en adres)
    • De radius rond de bestemming. Dit bepaalt wanneer een aankomstmelding wordt verstuurd.
    • De reisduur (estimated journey time) en het transmissie-interval (hoe vaak de logger data verzendt)

2. Logger koppelen en configureren

  1. Voeg het serienummer van de logger toe aan de shipment.
  2. Er verschijnt een venster om de logger te configureren:
    • Geef het profiel een naam
    • Stel de temperatuurgrenzen in
    • Activeer optioneel de vochtigheid-, licht- of schoksensor
    • Stel een opnamvertraging in (bijv. starten na x minuten na indrukken van de startknop)
    • Configureer overige loggerinstellingen en alarmmeldingen
  3. Klik op Save om de instellingen op te slaan

3. Notificaties instellen

  1. Klik op Edit Notifications in het overzichtsscherm.
  2. Kies wie meldingen ontvangt:
    • Primair contact
    • Secundaire contacten
    • Noodcontacten
  3. Geef aan welke meldingen ze moeten ontvangen (bijvoorbeeld temperatuuroverschrijdingen of aankomstmeldingen)
  4. Klik op Create Shipment om de zending te voltooien

4. Shipmentprofiel aanmaken (optioneel)

Met een shipmentprofiel hoef je niet telkens alle gegevens opnieuw in te voeren bij een nieuwe zending. Zo maak je er één aan:

  1. Ga naar Shipment Profiles
  2. Klik op Create Profile
  3. Geef een naam en stel de standaardwaarden in:
    • Duur van de reis
    • Sensorinstellingen en drempelwaarden
    • Startvertraging en alarmgedrag
    • Herkomst en bestemming (met radius)
    • Notificatie-instellingen en contactpersonen
  4. Klik op Save om het profiel op te slaan

5. Profiel toepassen op een nieuwe shipment

  1. Ga naar Create Shipment
  2. Selecteer het gewenste shipment profile uit het dropdownmenu
  3. Voeg de logger(s) toe met serienummer
  4. De instellingen worden automatisch toegepast
  5. Klik op Create Shipment om de zending aan te maken

6. Shipment afronden

  1. Selecteer een actieve zending in het dashboard
  2. Klik linksboven op Complete Shipment
  3. Bevestig dat je de shipment wilt afronden

7. Shipment opvolgen en analyseren

  • In het shipmentoverzicht zie je per zending:
    • Status (oké of alarm)
    • Naam van de shipment
    • Serienummer van de logger
    • Activiteitsstatus
    • Herkomst, bestemming, start- en einddatum
  • Klik op een shipment voor detailinformatie:
    • Alarmstatussen
    • Sensorgegevens
    • Kaartweergave met locaties van metingen en afwijkingen
    • Gedetailleerde grafieken (interactief en exporteerbaar naar CSV of PDF)

Rapporten exporteren

  • Klik op het Report-tabblad voor een overzichtsrapport
  • Ga naar het Shipment Summary-tabblad voor een volledig verslag met alle metingen en afwijkingen
  • Exporteer de gegevens naar PDF of CSV

Voor meer informatie over LogTag Online of hulp bij het instellen van je account, neem gerust contact op met ons team via info@tempro.be of bel ons.


Instructies: Gegevens uitlezen met LogTag Analyzer 3